LoveIsMove
2 silent reader[s] | +FOLLOW | DASHBOARD.


mati adalah pintu untuk kita jumpa Allah ♥
Friday 31 August 2012 | 08:47 | 1 cutest


dan sesungguhnya mati adalah pasti . . . .
eh? okay okay aku malas nak membunga bungakan ayat aku
straight to the point je la k
hurm lately nih kan aku selalu fikir pasal mati
atau lebih tepat bila aku tak mampu terima arwah Amirah pergi dulu
tanpa aku sempat berbuat baik meminta maaf dan hargai dia sebagai teman yang aku pernah ada
yaa, serious aku terasa kehilangan dia
sangat sangat
dengan sangat -.-

hari hari aku duk fikir
nanti masa aku dah pergi, ada ke yang nak tolong sedekahkan al-fatihah untuk aku?
baca Yassin untuk aku? lawat kubur aku? bersihkan kubur aku? basahkan kubur aku?

hari hari aku duk terbayang
nanti masa aku dah takde, macam mana dengan mama papa along abg wan airy abe may we bakyah brader lah eiyna, sedih ke dorang? aku taknak dorang sedih. aku tak sanggup tengok dorang sedih.

hari hari aku keluar rumah
aku cakap dengan diri sendiri kalaulah hari ni hari terakhir aku tengok dunia
aku taknak maut kat jalan raya atau terlibat dengan accident atau yang sebagainya
biarlah aku pergi dengan tubuh badan yang Allah dah pernah bagi cukup sempurna masa aku kat dunia


*** Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5 Kali
1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dgn selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu sembahyang malam.
3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan "Laa illallah, Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat jawapan kepadanya.










Older Post | Newer Post